Wednesday, October 26, 2011

What do I really mean?

Ngayon ko lang yata ulit naisip, ba't kaya Aira pangalan ko?


I remember when I was 5, I had this homework that asked where my parents got my name. I don't know why but I went to school with this homework undone so i just copied my seat mate's work saying "My name came from my Grandmother." (Eh, Teodora pangalan ng lola ko sa father's side, tapos Thelma naman sa mother's side, panong naging Aira? let's just say -ra from Teodara, okay so how about -ai. c'mon, buti na lang hindi tinanong ng teacher ko. yari pala ko.)  Wondered where mine's from. I went back home and asked mother why my name's my name and remember her answering me, "Kay Sharon Cuneta." And I was like, really? I didn't ask further though.

When I turned older I asked her again, "Mama san nga ulit galing pangalan ko?"

Still she answered "Kay Sharon Cuneta."

And I was like "Ba't kay Sharon, mama?"

Nagkwento sya.

Kasi daw, nasa "tyan" niya ko no'n, e lumabas sila ni Papa, get away. Nanood sine. (sa sine lang pala)




_____________________________


1993 Movie: Ngayon at Kailanman
Sharon Cuneta as Ayra Noche


_____________________________







o k a y

s i g g g g g h


LONELY WORLD WHY? of all people ba't si Sharon Cuneta pa.
Pero sige okay lang.
Okay na, kesa naman kay Diamond Star, worse kay Ate Guy.



:)

No comments:

Post a Comment